keskiviikko 12. maaliskuuta 2014

Oho, tapahtui pieni virhe// Oops, jag gjorde ett misstag

Näköjään olen niin haltioissani näistä mun vapaapäivistä, että olin eilen tosiaan ihan maanantaissa, vaikka olikin tiistai. :) Noh, muutin ton postauksen otsikon, niin pysytään oikeassa päivässä. Tosiaan vapaapäivämme kulkevat aikalailla samaa rataa oli sitten maanantai tai tiistai.

Tänään keskiviikkona vietimme taas aika tavallisen päivän. Aamulla veimme Emman muutamaksi tunniksi tarhaan. Suuntasimme Mikaelin kanssa taas Hagastaniin kahville ja siitä sitten salille. Tän päivän treenaus meni pääsääntöisesti crosstrainerin parissa. Salin jälkeen haimme Emman tarhasta ja suuntasimme kohti Vallentunaa. Siellä söimme lounasta Pian luona. Taisin syödä elämäni ensimmäistä kertaa peruna-keittoa. On kuulemma aika tavallinen ruotsalainen ruoka. Jännä etten ole sitä aikaisemmin syönyt, jännä ettei ole syönyt sitä edes suomessa. Suomi kun nyt kuitenkin on tunnettu keittoruoistaan. Monet pitävät makkarakeittoa ainakin kovin suomalaisena ruokana. Ainakin monet täällä ruotsissa ovat sen minulle maininneet. Oli kyllä oikein hyvää keittoa tuo perunakeittokin. Kannattaa maistaa!
Iltapäivä meillä meni kotosalla ja ihan normaalissa arkisissa merkeissä. Itse aloitan työ-yöt taas tänään, joten nukuin iltapäivällä pienet päikkärit. Mikael lähti keskiviikkoiseen tapaan ampumaradalle. Emman kanssa ollaan touhuiltu tässä kotona ja tehty päivälliseksi jauhelihakeittoa. Sekin oli hyvää!


Tässä Emman taidon näytettä Pialla Vallentunassa // Emma hos Pia i Vallentuna

Tydligen är jag så avkopplad av dessa mina lediga dagar att jag upptäkte inte ens att det var tisdag igår iställer för måndag. :) Nu har jag ändrat min tidigare bloggtext så att jag berättar om rätt dag. :) Visst nog lediga dagar är ungefär likadana. Det spelar inte så stort roll om det nu är måndag eller tisdag. I dag, på onsdag, hade vi igen ganska vandlig vardag. I morse körde vi Emma till förskolan. Efter detta åkte vi,Mikael och jag, till gymmet till Hagastan. Innan gymmet drack vi en kopp kaffe och sedan tränade vi i gymmet. Träningen gick som vandligt: 35minuter crosstrainer och sen lite musklerträning. Efter träningen hämtade vi Emma på dagis och åkte vi till Vallentuna att träffa Pia. Där åt vi lunch. Första gången i mitt liv åt jag potatissoppa. Jag hörde att det är ganska vanlig Svensk maträtt. Konstig att jag har inte ätit detta tidigare. Konstig att jag har aldrig ätit detta i Finland heller som är känt för sina soppar. Iallafall korvsoppa är väldigt finsk har jag hört. Åtminstone här i Sverige har många sagt det för mig. Det här potatis soppa var jätte god. Om det finns någon annan som har inte ätit detta förut tycker jag att ni ska defenitiv göra det. Det var jätte gott!
Efter lunchen hos Pia åkte vi tillbaka hem och hade en vandlig eftermiddag. Jag börjar jobba igen i kväll,så jag sov litegran på eftermiddag. Mikael åkte till skjutbanan som han gör på onsdagar och Emma och jag har varit hemma och lagat köttfärs soppa på middag. Det var också gott!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti