keskiviikko 19. helmikuuta 2014

Heja Finland!

Suomi voitti tänään kultaa Sotshin olympialaisissa miesten parisprintistä, hopeaa naisten parisprintistä ja jääkiekon välieräottelussa kaatui Venäjä! Kyllä taas kerran saa olla ylpeä ollessaan suomalainen! Taakse jäivät hiihdossa niin venäläiset kuin ruotsalaisetkin. Hienosti hiihtivät kyllä hekin. Ruotsalaiset saivat tupla pronssia pariprinteistä! Ei se huonosti oo. Onnea siitä!

En tiedä olenko vain niin isänmaallinen vai onko se tämä ikä, vai onko tää vaan luonnossa, mutta kyllä vikat minuutit suomi-venäjä matsissa taas jännittivät todella paljon. En koskaan uskalla uskoa "varmaan" voittoon ennen kuin pilliin on vihelletty ja peli on päättynyt. Tänään taas loppuvihellyksen jäljeen alkoivat silmät vetistä. Kyllä tuntui niin hienolta kun suomi voitti! Ihana kotimaani!

Perjantaina on välierässä vastassa ruotsi. Nyt päästään (jälleen kerran) jännittämään näiden kahden maan välistä ottelua. Veikkaampa että monen suomalaisen ja ruotsalaisen mielestä kyseessä on jälleen kerran jopa kiinnostavampi ja tärkeämpi voitto kuin itse olympia kulta. Kyllä naapurimaan voitto makealta tuntuu oli kyseessä sitten hiihto tai jääkiekon välierä tai finaali. Ja tänään tosiaan nautitaan hiihtomitaleista ja isoimman naapurimaan voitosta! HEJA SUOMI, HEJA IIVO NISKANEN JA SAMI JAUHOJÄRVI, HEJA KERTTU NISKANEN JA AINO-KAISA SAARINEN SEKÄ HEJA SUOMEN LEIJONAT!!!

Finland vann OS-guld på herrarnas sprintstafett idag i Sotji, silver på damernas spritstafett och vi vann också Ryssland på ishockey och tjänade semifinalplatsen. Jag är så stolt över att vara finsk! Vi slog idag båda ryssland och sverige på sprintstafetterna! Det känns så skönt!
Grattis till Sverige också: ni vann dubbla brons på sprintstafetterna idag. Det är inte alls dåligt! Grattis Emil Jönsson,Teodor Peterson,Ida Ingemarsdotten och Stina Nilsson!

Jag vet inte om jag är patriotisk eller är det den här ålden, eller är det bara jag, men jag var sååå nervör under sista minuterna på ishockey matchen. Jag skulle aldrig våga tro på vinsten innan visselpipan bekräftar att spelet är över. Idag när jag hörde slutsignalen började mina ögon rinna. Ja, det känns bra när Finland vinner! Mitt hemland!

På fredag ​​möts vi sverige i semifinalen. Det kommer att bli en väldig spännande match igen mellan oss. Jag tror inte att det är bara jag som tycker så. Jag tror att det finns kanska många andra i sverige och i finland som tänker likadant. Jag tror att den här matchen kommer att bli även mer viktigare och mer intressant till många än finalmatchen i OS.
Jag måste erkänna att det känns skönt att vinna "grannarna". Idag kommer jag verkligen njuta av dubbla medaljerna i sprintstafetterna och att vi slog ut Ryssland i ishockey. Heja FINLAND, HEJA IIVO NISKANEN OCH SAMI JAUHOJÄRVI, HEJA KERTTU NISKANEN OCH AINO-KAISA SAARINEN, HEJA FINLANDS ISHOCKEYLAG LEIJONAT! HEJA!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti